Wij zoeken een Growth Marketeer (28-36 uur)

Ben je iemand die altijd met data begint, graag hypotheses test en superefficiënt het maximale wil halen uit elk kanaal? Ben je een conversie-denker, ondernemend, analytisch, creatief en pragmatisch? En zou je het mooi vinden deze knowhow in te zetten voor een club met een prachtige missie? Versterk dan ons team en help mensen verder op hun weg met de Bijbel.

Dit maakt werken bij het NBG leuk:
• 60 enthousiaste collega’s met hart voor de missie en hun vak
• 120.000 leden en donateurs
• 250.000 unieke bezoekers per maand
• We versturen 6.000.000+ e-mails per jaar
• We werken veel samen met Bijbelgenootschappen wereldwijd
• We werken met een team van online specialisten

Over het NBG

Het NBG heeft een prachtige missie: we willen dat ieder mens de Bijbel als bron voor zijn of haar leven kan ontdekken, lezen en omarmen. Daarom zorgen wij ervoor dat de Bijbel beschikbaar is, in Nederland, Vlaanderen en wereldwijd, als boek maar net zo goed in uiteenlopende digitale formats. En naast de Bijbel bieden we allerlei content die helpt de Bijbel te ontdekken, te lezen en te delen. Wij zoeken een Growth Marketeer die helpt onze missie te verwezenlijken en die alle online kanalen zo inzet dat de Bijbel zoveel mogelijk gebruikers bereikt en inspireert.

Taken:

• Je bouwt, draait en optimaliseert campagnes binnen verschillende (betaalde en organische) kanalen.
• Je geeft Product Owners op basis van data gevraagd en ongevraagd advies over de doorontwikkeling van producten.
• Je bent verantwoordelijk voor het inzichtelijk maken van resultaten rond digitale producten. Denk hierbij aan dashboarding, maar ook aan het delen van learnings die interessant zijn voor collega’s die meewerken aan deze producten.
• Je draagt bij aan het optimaliseren van alle online marketing kanalen (organisch en betaald), en weet zo verkeer en conversies te generen.

Profiel:

• Je hebt een ‘growth mindset’ en bent op de hoogte van ontwikkelingen en innovaties op het gebied van digitale producten.
• Je draait al minstens met vier jaren relevante werkervaring mee in het vakgebied en je bent bekend met de gangbare tools (zoals Google Analytics, Tag Manager, Datastudio en WordPress) en houdt ervan om op basis van data adviezen uit te brengen.
• Je hebt aantoonbare ervaring met (Salesforce) CRM en marketing automation tooling, ervaring met Mautic is een pré.
• Je bent bekend met de advertentieplatforms van Facebook en Google, en hebt ervaring met het draaien van ad-campagnes.
• Kennis/ervaring op het gebied van online customer experience is een pré.
• Je hebt een hart voor onze missie.

Het NBG biedt jou een veelzijdige en uitdagende functie in een enthousiast team en een aantrekkelijk salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden. De functie is voor minimaal 28 en maximaal 36 uur per week. Aanstelling is voor een periode van een jaar met mogelijkheid tot verlenging. We werken hybride, hebben kantoren in Haarlem en Antwerpen en zorgen voor goede voorzieningen.