Accountmanager uitgeverij 28-36 uur

Stel je voor dat je je passie voor de Bijbel kunt combineren met je talent voor verkoop. Dat je inspirerende, toegankelijke en vernieuwende uitgaven kunt promoten van het meest gelezen boek ter wereld. Het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap (NBG), o.a. bekend van de NBV21 en de Bijbel in Gewone Taal, is opzoek naar een gedreven accountmanager die met ons vorm wil geven aan onze missie.

Om deze video te kunnen bekijken moet je ‘Sociale media en advertenties’-cookies accepteren. Klik hier om jouw cookie-instellingen te wijzigen.

Het NBG is een goededoelenorganisatie en het uitgeven van de Bijbel is een van de manieren waarop we vormgeven aan onze missie. Als accountmanager heb je dan ook een belangrijke rol binnen de organisatie en daarbuiten. Het is de verantwoordelijkheid van de accountmanager om het gezicht te zijn van het NBG naar alle verkooppunten en te zorgen voor de promotie en verkoop van onze uitgaven.

Wat kun je verwachten van deze functie?

  • Je onderhoudt relaties met de boekhandels en andere organisaties, om verkoop van de uitgaven van het NBG te stimuleren.
  • Je organiseert de deelname aan inkoopbeurzen.
  • Je organiseert het verwerken van orders van boekhandels en organisaties en zorgt voor soepele leveringen aan onze afnemers.
  • Je signaleert kansen om de uitgaven ook via andere kanalen af te zetten en volgt deze proactief op.
  • Je denkt mee over het kortingenbeleid.
  • Je signaleert de trends in de markt en adviseert het NBG over de ontwikkelingen daarin.
  • Je verzorgt de inkoop van anderstalige uitgaven voor het NBG.

Jouw profiel

  • Je hebt je rijbewijs.
  • Je hebt een commerciële hbo-opleiding afgerond en minimaal 3 jaar werkervaring.
  • Je denkt commercieel en bent resultaatgericht.
  • Je bent goed in staat om relaties op te bouwen met de markt en die te onderhouden (en bij voorkeur heb je al een goed netwerk in het boekenvak).
  • Je bent in staat te adviseren, vanuit enthousiasme en kennis van de inhoud.
  • Je hebt een representatieve uitstraling.
  • Je hebt hart voor boeken en de Bijbel in het bijzonder.

Wat bieden we jou?

  • Een uitdagende baan waarin je je commerciële vaardigheden kunt inzetten voor een betekenisvolle missie.
  • Een goed salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, denk bijvoorbeeld aan een vakantietoeslag (8%), een eindejaarsuitkering (8,3%) en een goed pensioen.
  • Een functie voor 28 tot 36 uur per week met een hybride werkwijze (maandag is een vaste kantoordag).
  • Een fijn team met liefde voor de Bijbel en het boekenvak.
  • Elke maandag een inspiratielunch, samen met alle 50 collega’s.

Startdatum

1 mei 2024 of eerder in overleg.

Interesse?

Laten we dan eens een kop koffiedrinken! Stuur je CV plus antwoorden op de twee onderstaande vragen naar o.v.v. vacature Accountmanager en wij nemen contact met je op.

1. Welke ervaring heb je die jou een geschikte kandidaat maakt voor de functie?

2. Wat denk je dat er nodig is om onze uitgaven, naast liefde voor de Bijbel uiteraard, goed te kunnen promoten in de boekhandel?

Wil je eerst meer informatie over deze functie, neem dan contact op met ons Klantencontactcentrum via +31 (0)23-514 61 46. Zij zullen zorgen dat je zo snel mogelijk teruggebeld wordt.

Deze vacature staat online tot we een geschikte kandidaat gevonden hebben.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Bekendheid geven aan deze vacature in je eigen netwerk stellen wij wel op prijs!

Over het NBG

Het NBG heeft een prachtige missie: we brengen de Bijbel dichtbij in binnen- en buitenland, voor iedereen die daarvoor openstaat. Daarom zorgen wij ervoor dat de Bijbel beschikbaar is, als boek maar net zo goed in uiteenlopende digitale formats. En bieden we allerlei content aan die mensen helpt op hun weg met de Bijbel.

Het NBG is een goededoelenorganisatie en het uitgeven van de Bijbel is een van de manieren waarop we onze missie vormgeven. Als uitgever heb je dan ook een belangrijke rol binnen de organisatie.

Het is de verantwoordelijkheid van de uitgever om te zorgen voor de doorontwikkeling van ons basisassortiment en de ontwikkeling van nieuwe producten in samenwerking met uiteenlopende partners.

Om deze video te kunnen bekijken moet je ‘Sociale media en advertenties’-cookies accepteren. Klik hier om jouw cookie-instellingen te wijzigen.