Hoofdinhoud

Studiebijbel voor voorgangers in Cambodja

Iedere week een inspirerende preek voorbereiden zonder goede hulpmiddelen zoals uitleg bij de Bijbelverhalen, dat gaat eigenlijk niet. Toch hebben de meeste voorgangers in Cambodja hiermee te kampen. Ze zouden heel graag materialen hebben om de Bijbel beter te kunnen bestuderen.

Aantal christenen groeit

Christenen in Cambodja kunnen er steeds meer voor uitkomen dat ze in God geloven.

Kerken

Er zijn meer voorgangers nodig om te zorgen dat elke kerk er één heeft.

Studiebijbel

De studiebijbel voor voorgangers gaat voorgangers helpen de Bijbel beter te begrijpen en uit te leggen.

Kennis over de Bijbel ontbreekt

In Cambodja is het boeddhisme de staatsgodsdienst. De christenen vormen een kleine minderheid, maar het aantal gelovigen groeit snel! Daarom zijn er ook steeds meer voorgangers nodig. Deze voorgangers houden van het evangelie en zijn gemotiveerd om Gods liefde voor de mensen te verkondingen! Maar ze hebben hulp nodig om de Bijbel beter te kunnen uitleggen en toepassen.

Voorganger in Cambodja op het podium met microfoon

Een speciale studiebijbel

De voorgangers hebben vaak én weinig opleiding én zijn niet als christen
opgegroeid. Bovendien hebben ze geen toegang tot handboeken met uitleg over de Bijbelverhalen want die zijn er niet in hun taal. Daarom ontwikkelt het Bijbelgenootschap van Cambodja een studiebijbel voor voorgangers. Met als doel dat de volle rijkdom van Gods Woord klinkt in alle kerken – zodat de harten van de mensen nog meer geraakt worden.

Mensen over dit project


‘Ik kijk heel erg uit naar de studiebijbel. Ik zou graag meer willen leren over de Bijbel zodat ik de verhalen beter begrijp. Nu is dat erg lastig omdat er bijna geen informatie beschikbaar is in het Khmer, alles is geschreven in andere talen die ik niet begrijp.’ – Siv Visay, voorganger van de New Hope Dom Deok Church

Voorganger in Cambodja op het podium met microfoon


‘Ik denk dat de studiebijbel ons gaat helpen om verdieping te vinden in de Bijbel. Ik geloof dat als we de verhalen beter leren kennen en begrijpen, dat we God dan ook beter leren kennen.’ – Retkrong Thet, voorganger van New Life Fellowship Cambodia

‘Ik werk graag aan deze vertaling en ik kan niet wachten tot de studiebijbel in het Khmer af is! Ik geloof dat de uitleg over de Bijbeltekst de ogen van voorgangers kan openen. Zo kan een studiebijbel gelovigen helpen om de Bijbel te leren kennen en begrijpen. En ik hoop dat ze geraakt zullen worden door de tijdloze waarheid en de levensveranderende betekenis van de Bijbel.’
– Bun Na, vertaler

Voorganger Cambodja

Help jij de voorgangers in Cambodja? Steun de vertaling van de studiebijbel!

Als er meer giften binnenkomen dan nodig, gaat je gift naar een vergelijkbaar project.

Mijn eenmalige gift

Misschien is het je al opgevallen bij de mailing over een studiebijbel voor voorgangers in Cambodja. De acceptgiro voor Nederland bestaat niet meer. In plaats daarvan kun je een eenmalige gift doen. Hoe werkt dat en waarom is dat zo?

Was dit interessant of nuttig? Deel dit project met je netwerk!